Principper

 

Samarbejde om en bæredygtig fremtid

Mange mennesker og virksomheder hopper på den "grønne" vogn for at promovere produkter og tjenester. Det er ikke fordi man blot sætter ordet "grøn" eller "øko" på noget, at det er det, der gør det, tværtimod. Denne "grønne vask", som det er blevet kaldt, er intet andet end smart markedsføring fra virksomheder, der forsøger at narre slutbrugeren til at tro, at deres produkt er godt for miljøet.

Agriton Group er en samling af virksomheder, der er stolte af at arbejde med miljøet og ikke imod det. Vi har fremmet regenerative, bæredygtige og miljøvenlige metoder længe før disse udtryk overhovedet eksisterede. For 25 år siden fastlagde Agriton Group et sæt principper, som virksomheden kunne bygge på, og intet har ændret sig siden da. De oprindelige produkter og virksomhedens etos er stadig lige så vigtige i dag som for 25 år siden.

Agriton Group fremmer produkter og metoder, der reducerer behovet for miljøskadelige alternativer.

For Home&Garden-sortimentet betyder det, at kemiske rengøringsmidler erstattes af naturlige mikrobielle produkter, at madaffald genbruges for at reducere emissioner og forbedre jorden, eller at menneskets tarme genopfyldes med gode bakterier.

Inden for porteføljen for husdyrbrug drejer det sig om at maksimere ressourcerne på bedriften for at forbedre bedriftens effektivitet og reducere behovet for dyre, unødvendige og ofte miljøskadelige input.

Agro-Vital's udbud af landbrugsprodukter handler om intelligente gødningsstoffer til bladgødning og placering, der forbedrer både bedriftens og afgrødernes effektivitet, forbedrer afgrødernes sundhed og reducerer miljøpåvirkningen.

Mere, eller det samme, fra mindre uden de ubehagelige bivirkninger.